Powody, dla których warto zainwestować w szkolenie z udzielania pierwszej pomocy dla pracowników

20% - tylko tylu dorosłych Polaków potrafi fachowo udzielić pierwszej pomocy przedmedycznej. Pod tym względem jesteśmy w ogonie Europy, dlatego czas najwyższy postawić na edukację. Duże pole do popisu w tym zakresie mają pracodawcy, którzy mogą finansować swoim pracownikom szkolenia z udzielania pierwszej pomocy – i to nie tylko przy okazji instruktażu ogólnego/stanowiskowego czy okresowych szkoleń BHP. Dlaczego warto w to inwestować? Zebraliśmy kilka ważnych argumentów.

Wyższy poziom bezpieczeństwa w zakładzie pracy

Jest to zdecydowanie najważniejszy powód, który powinien przemówić do wyobraźni każdego pracodawcy. Regularne inwestowanie w szkolenia z udzielania pierwszej pomocy dla pracowników daje pewność, że osoby zatrudnione w zakładzie pracy posiadają niezbędne umiejętności do tego, aby w krytycznej sytuacji pomóc np. koledze, który zasłabł, czy koleżance, która doznała udaru. Takie sytuacje nie są wcale hipotetyczne.

Pamiętajmy, że w Polsce rokrocznie dochodzi do grubo ponad 50 tysięcy wypadków przy pracy. Część z nich kończy się tragicznie. Jeśli pracownicy nie potrafią udzielić pierwszej pomocy przedmedycznej, ryzyko fatalnych skutków wypadku w miejscu pracy drastycznie rośnie.

Poprawa wizerunku pracodawcy

Nie każdy przedsiębiorca patrzy w ten sposób na szkolenia z udzielania pierwszej pomocy. Tymczasem inwestując w nie poza wymaganą przepisami częstotliwością, firma buduje wizerunek odpowiedzialnego, atrakcyjnego pracodawcy. Pracownicy otrzymują jasny sygnał: przełożonym zależy nam tym, abyśmy byli bezpieczni i dobrze wyedukowaniu w zakresie udzielania pierwszej pomocy, co świadczy o poważnym stosunku pracodawcy do członków zespołu.

Pracownicy z pewnością podzielą się taką informacją z kolegami zatrudnionymi w innych firmach, co automatycznie przełoży się na wzrost zaufania do marki pracodawcy. Nie bez przyczyny szkolenia z udzielania pierwszej pomocy są uznawane za jednym z ważniejszych elementów strategii employer branding.

Przerwanie pracowniczej rutyny

To najmniej istotny, ale wcale nie tendencyjny argument. Dobrze zaplanowane i profesjonalnie poprowadzone szkolenie z udzielania pierwszej pomocy jest bardzo atrakcyjne dla uczestników. Pracownicy dowiedzą się podczas szkolenia rzeczy, o których nie mieli pojęcia. Będą mogli przetestować nabyte umiejętności na manekinach. Takie szkolenie ma więc ładunek – jakkolwiek dziwnie nie brzmi to w kontekście tak poważnego tematu – rozrywkowy, przełamuje rutynę, pozwala pracownikom wyjść poza codzienny schemat i wprowadza nieco ożywienia do ich standardowego harmonogramu pracy.